To były piękne dni… Zielona Szkoła w górach klas IV d, IV e i IV f

W dniach 22 – 25 maja trzy klasy czwarte pod opieką wychowawczyń: P. Małgorzaty Pietrzak, P. Małgorzaty Kolbusz, P. Renaty Kurczab oraz P. Joanny Papugi przeżyły niezapomniane chwile na Zielonej Szkole w naszych pięknych górach. Poznawanie tajemniczych miejsc i urokliwych zakątków zawdzięczamy Panu Przewodnikowi – Michałowi, który  w niezwykle przystępny i ciekawy sposób przybliżył nam mnóstwo informacji i zaprowadził  tam, dokąd zaplanowała Pani Kierownik wycieczki M. Kolbusz.

Pierwszego dnia wyruszyliśmy kolejką krzesełkową z Jaworek, by podziwiać panoramę Beskidów, po czym zatrzymaliśmy się w bacówce Kamienne Księgi, a stamtąd przeszliśmy Wąwozem Homole. Trasa była dość trudna, ale wszyscy szczęśliwie dotarliśmy do kresu wędrówki. Tego dnia odwiedziliśmy jeszcze Szczawnicę, zatrzymując się na Placu Dietla.

Drugiego dnia z samego rana odwiedziliśmy Zakopane – stolicę Tatr. Słynne Krupówki stały się okazją do zakupu pamiątek i regionalnych pyszności…Po zakupach kolejka zawiozła nas na Gubałówkę, skąd podziwialiśmy zapierające dech w piersiach krajobrazy…Droga powrotna, również kolejką, upłynęła szybko, więc po zbiórce wsiedliśmy do naszego wygodnego autokaru i pojechaliśmy zwiedzać Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Po pysznym obiedzie w pensjonacie Pani Heleny oraz relaksie na świeżym powietrzu nastąpił długo oczekiwany wyjazd na baseny termalne w Białce Tatrzańskiej – radości i zabawom nie było końca…

Trzeciego dnia wyruszyliśmy szlakiem na Rusinową Polanę, jedną z najpiękniejszych w Zakopanem, gdzie spędziliśmy dłuższą chwilę. Wracając, wstąpiliśmy do Kaplicy Matki Bożej Jaworzyńskiej na Wiktorówkach. Wieczorem bawiliśmy się wesoło przy ognisku, śpiewając, tańcząc i zajadając pyszne kiełbaski.

Czwartego dnia pożegnaliśmy się z Gliczarowem Górnym i pensjonatem Pani Heleny, w którym spędziliśmy miło czas i spakowani wyjechaliśmy w kierunku Tarnowa. W Starym Sączu poszliśmy obejrzeć Ołtarz Papieski, przy którym św. Jan Paweł odprawił mszę św. 16 czerwca 1999 roku.  Nie obyło się bez pamiątkowych zdjęć i zwiedzania muzeum, w którym mieszczą się rekwizyty związane z papieżem Polakiem.

Wycieczka dostarczyła wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń i emocji.