Organizacja zajęć w klasach integracyjnych

Liczba uczniów w klasie integracyjnej wynosi do 20, w tym do 5 uczniów z niepełnosprawnością.

Klasa integracyjna prowadzona jest przez dwóch nauczycieli - nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub nauczyciela danego przedmiotu i nauczyciela specjalistę ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym do pracy z dziećmi o danym stopniu niepełnosprawności. Obydwaj są odpowiedzialni za postępy uczniów w równym stopniu.

Funkcja wychowawcy jest powierzona jednemu z nich.

Dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych opracowuje się indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny dla każdego ucznia oparty o zalecenia poradni.

Na pierwszym zebraniu z Rodzicami klas pierwszych przedstawiony zostanie projekt organizacji pracy w klasie integracyjnej oraz zasady współpracy z Rodzicami.

Rodzice uczniów klasy integracyjnej zobowiązani są do ścisłej współpracy z nauczycielami w zakresie postępów w nauce, diagnozy i terapii dziecka.

Do oddziału integracyjnego przyjmuje się dzieci niepełnosprawne zamieszkałe    w obwodzie danej szkoły, jak również poza jej obwodem, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej:

z uszkodzeniami motorycznymi,

dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,

z dysfunkcjami rozwojowymi,

z uszkodzeniami sensorycznymi (wady wzroku i słuchu),

z zaburzeniami sprzężonymi,

       Wymagana dokumentacja dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

zgłoszenie rodziców,

orzeczenie poradni pedagogiczno-psychologicznej do kształcenia specjalnego,

opinia lekarza.

Do oddziału integracyjnego przyjmuje się dzieci pełnosprawne:

zamieszkałe w obwodzie danej szkoły podstawowej,

w dzieci pełnosprawne zamieszkałe poza obwodem szkoły, w przypadku, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami,

wykazujące prawidłowy rozwój intelektualny (bez globalnego opóźnienia i bez fragmentarycznych deficytów),

zrównoważone emocjonalne (wykluczone: skłonność do agresji, negatywizm),

wykazujące prawidłowe kontakty społeczne (dziecko potrafi współpracować
z innymi dziećmi i dorosłymi, podejmuje zadania społeczne).