Wycieczka do Zamościa

Wczesnym rankiem 26 maja wyjechaliśmy na wycieczkę do Zamościa. Długą podróż zrekompensowała nam w pełni piękna pogoda i urokliwe zabytki Zamościa, miasta wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Zanim jednak dotarliśmy do Zamościa, zatrzymaliśmy się na chwilę w Zwierzyńcu, które jest centrum Roztoczańskiego Parku Narodowego. W Zwierzyńcu spacerowaliśmy wzdłuż brzegów rzeki Wieprz i dotarliśmy do pięknie położonego barokowego kościółka św. Jana Nepomucena,

zwanego też 'kościołem na wyspie'. Po krótkim pobycie w Zwierzyńcu, ruszyliśmy w dalszą drogę. O godzinie 10 rano dotarliśmy do Zamościa, którego zwiedzanie rozpoczęliśmy od Arsenału. W muzeum tym zgromadzone są zabytkowe militaria z okresu od XVI wieku do naszych czasów. Naszym uczniom najbardziej podobał się multimedialny pokaz o historii twierdzy Zamość oraz symulator czołgu w nowszej części ekspozycji. Najdłuższym punktem wycieczki był 3 godzinny spacer po mieście, w czasie którego oprowadziła nas bardzo kompetentna Pani przewodnik. Widzieliśmy piękny renesansowy ratusz wraz kamienicami w rynku, kolegiatę, w której został pochowany założyciel miasta kanclerz Jana Zamoyski oraz wiele innych ciekawych obiektów. Obejrzeliśmy też duże fragmenty zachowanych w dobrym stanie miejskich fortyfikacji, które w czasie potopu szwedzkiego nie pozwoliły najeźdźcom zdobyć miasta. W czasie spaceru zrobiliśmy tylko krótką przerwę na zakup pamiątek i zjedzenie lodów. Dlatego wyjeżdżając z Zamościa odwiedziliśmy restaurację McDonalds. - żelazny punkt każdej wycieczki. Wróciliśmy do domu zadowoleni i pełni wrażeń zebranych w czasie wycieczki.