Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy

Sezon wycieczkowy w „9” uważamy za otwarty!

21 kwietnia 2015r. uczniowie klas szóstych wyjechali na wycieczkę do naszej stolicy- Warszawy.

Uczestnicy wycieczki już o 5 rano musieli stawić się na zbiórce. Pomimo wczesnej pory, my młodzi podróżnicy wywiązaliśmy się z zadania bez zarzutu. Pierwszym punktem zwiedzania były Wojskowe Powązki- cmentarz, na którym pochowani są wybitni Polacy, bohaterowie narodowi oraz ofiary katastrofy lotniczej w Smoleńsku. Następnie przejechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, w którym robiliśmy różne eksperymenty i doświadczenia. Mieliśmy przy tym dużą frajdę. Budynek ten obejmował dwa piętra, ale mając dwie godziny, nie udało się wszystkiego zobaczyć.

Potem wszyscy zjedliśmy obiad i wyruszyliśmy na Stadion Narodowy. Byliśmy bardzo podekscytowani tym miejscem. Zobaczyliśmy m.in. szatnie sławnych piłkarzy, sale konferencyjną, a także miejsce, w którym przebywają dziennikarze podczas meczu. Po tak zorganizowanym dniu udaliśmy się do hostelu, gdzie wreszcie mogliśmy odpocząć. Następnego dnia wybraliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Nie ukrywam, że według większości uczniów, to miejsce okazało się hitem. Widzieliśmy tam samoloty, oglądnęliśmy film o zniszczeniach Warszawy, a także szliśmy wąskimi, ciasnymi kanałami. W takiej atmosferze mogliśmy poczuć się jak mali powstańcy. Zbieraliśmy karteczki z kalendarza z opisem poszczególnych dni powstania. Na koniec, pani, która nas oprowadzała po muzeum, opowiedziała przeżycia swojej rodziny z tego okresu. Później udaliśmy się do Parku Kazimierzowskiego, w którym podczas zabawy mogliśmy się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy o czasach PRL-u. Po chwili rozrywki poszliśmy w kierunku Starego Miasta. Zobaczyliśmy wtedy wiele pomników, Pałac Prezydencki, Kolumnę Zygmunta i Kościół św. Krzyża. Zwiedzanie zakończyliśmy w późnych godzinach wieczornych i zmęczeni nie mogliśmy doczekać się powrotu do naszego tymczasowego „domu”- pokoju w hostelu. Trzeciego dnia zobaczyliśmy Łazienki Królewskie. Udało nam się dostrzec dwa pawie stojące przed budynkiem, które chciały pokazać jakie są piękne, nastroszyły pióra i pozowały do zdjęć. Jako ostatni punkt wycieczki zwiedziliśmy Wilanów. Był tam przepiękny pałac i różnobarwne gatunki kwiatów.

Ta wycieczka była bardzo udana. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji dotyczących Warszawy i okolic, zobaczyliśmy najpiękniejsze i najważniejsze miejsca, a słoneczna pogoda była wspaniałym dodatkiem do naszej trzydniowej przygody.

Autorką relacji z wycieczki jest Kinga Wrońska z klasy 6d

Zdjęcia z wycieczki są do obejrzenia w galerii zdjęć