Dogoterapia z elementami stymulacji sensorycznej
17 marca 2016 r. w naszej szkole dogoterapeuta Katarzyna Chrobak przeprowadziła zajęcia; „Dogoterapia z elementami stymulacji sensorycznej" dla dzieci 6 i 7letnich. Jest to metoda aktywizowania uczniów poprzez udział odpowiednio przygotowanego psa terapeutycznego w celu wspomagania procesu przywracania im pełnej lub możliwej do osiągnięcia sprawności
fizycznej i psychicznej oraz opanowanie umiejętności zapewniających im aktywne funkcjonowanie w codziennym życiu społecznym. Działania wielozmysłowe, bogate w różnorodne środki dydaktyczne oraz udział odpowiednio przeszkolonego psa przyczyniają się do usprawnienia spostrzegania, koncentracji uwagi, pamięci, rozwoju mowy, a co najważniejsze do podniesienia własnej wartości i samooceny. Dzieci w wieku przedszkolnym są zróżnicowane pod względem rozwoju. Edukacja zindywidualizowana, oparta na zmysłowym poznawaniu świata, jest niezbędna dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na organizowaniu aktywności dzieci w sposób uwzględniający ich indywidualne zróżnicowanie rozwoju bazując na pozytywnych relacjach z psem, który jest motywatorem do pracy terapeutycznej.